Dalens two in one


Kajsa heter jag,

och är en fjorton-årig tjej som har ett väldigt starkt intresse för sång, musik och självklart fotografering!
Rida och hästar är också något jag också gärna tillbringar mina dagar med. Jag är en väldigt självgående tjej som gillar att klara av saker på egen hand. Jag bor i en vit villa med min familj och min älskade katt Alice! Påtala om namnet Alice så var det egentligen just så det var tänkt att  jag skulle heta, men icke. Det fick katten ta över! I bloggen kommer jag skriva om min vardag, mode och fotografering. Inget ovanligt då alltså! Jag startar denna blogg med min bästavän eftersom jag personligen ser det som en stor möjlighet att hålla kontakten, eftersom hon numera bor i Skåne.
Det är en lång historia! Kanske får ni höra den en vacker dag? 

Medans hon där ovanför heter Kajsa, är jag döpt till namnet Julia!
Jag är också fjorton, och född 1995 i storstaden, jag antar att ni förstår vad jag menar med det! Själv lyssnar jag väldigt mycket på musik, är det inte på radion, tv:n eller datorn så är det mobilen eller mp3:n. Ska tillägga att jag älskar att sjunga! Går inte en dag utan att det kommer några så kallat toner ur min mun.
Och ja eftersom att det ändå talas om musik nu så kan jag berätta att jag lyssnar en del på rock, men det är nog ändå senaste pop musiken som står högst på listan. Anyway! Mitt största intresse är utan tvekan fotografering. Så fort jag får tillfälle är jag där med kameran i högsta hugg haha! Jag fotar med min alldeles egna Nikon D60 som jag fick för ett par månader sen, ett stort tack! Numera som Kajsa redan nämnt bor jag i skåneland med min mamma i hennes hus vid vattnet, mysigt! Flyttade ner hit när jag var tio år, lång historia där ja.
Finns sjukt mycket mer info, men det kommer väl tider för det senare också?


Kajsa & Julia.
Som en liten jämförelse här nu då.
Som ni kanske redan märkt är vi ganska lika, både till intressen & utseendet, i alla fall när vi var mindre, utseendet.
Kajsa har alltid, eller faktiskt inte alltid, men nästan alltid varit längst av oss båda haha. Stackars mig då, Julia. Vi har varit bästisar sedan barnsben och hoppas kunna hålla kontakten även om vi dagligen befinner oss 60 mil ifrån varandra.
Om man ska beskriva våra förhållanden till kameran så är väl jag Julia den galna, ni ser headern, jag säger inte att jag alltid är det, Kajsa har sina stunder hon också! Sedan så är det nog jag, jag tror ni fattat att det är Julia som skriver nu faktiskt men ja, det är jag som trivs bättre bakom än framför kamerahuset, beror antagligen på dåligt självförtroende och det är inte bra...
Ja där var lite fakta om båda, enjoy!


Julia's föredetta bloggar : Nesral - Foutose - Foumose
Kajsa's föredetta bloggarUunique - Photografi (borttagen)
 
Historian bakom vårat namn skrivet av den där Kajsa.
Nu undrar ni säkert varför vi heter som vi gör här på bloggen. Och tur för er så har jag en väldigt bra förklaring till detta!
Blogg namnet är kort & gott sagt en kombination mellan våra efter namn.Best of both's worlds helt enkelt.
Men då kanske ni också undrar... Men varför inte då dahlens? Som ni heter på mailen? Och då små läsarare har jag en ännu bättre förklaring till det! Det var nämligen så att vi trodde "dahlens" var ledigt på blogg.se, så vi skapade en mail med det namnet. Men sen blev det lite huller om buller och bloggen var inte längre ledig. Så vi fick helt enkelt heta "dalens" istället. Och lata som vi är så orkade vi inte ändra mailen! Så dahlens mailen fick stå kvar...
Take it or leave it, och då hoppas vi såklart att ni tar de!

Bra förklarat?
Aja , can't blame you... knappt så att jag själv förstod!

// DALENS

Kommentarer
Postat av: Angelica

jahaa du harbytt hit då får man kika in här istöllet :D

2009-06-10 @ 13:44:52
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: ( O N E R O S E ♥ ) claaudia

sjuukt fin blogg :D<3

2009-06-10 @ 13:52:38
Postat av: Kajsa

Född i storstad? Snarare litet råtthål till förort, eller?

2009-06-10 @ 21:40:47
Postat av: Serena

Du liknar sjukt mycket på nån av olsen systrarna! :D

2009-06-11 @ 17:08:22
URL: http://serenafelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback